صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

 

بهره برداری از این خط آهن گویای همت بلند دولت ایران و افغانستان و حاصل دسترنج خانواده بزرگ راه آهن ج.ا.ا بوده و سرآغازی جدید از رونق اقتصادی و نوید دهنده توسعه هرچه سریعتر منطقه برای مردم هر دو کشور است. لازم به ذکر است این مرز ریلی با هدف تکمیل بخشی از کریدور ریلی بین المللی شرق به غرب و جهت توسعه منطقه در قالب ۴ قطعه افتتاح شد. دو قطعه در خاک ایران از ایستگاه خواف تا مرز شمتیغ و یک قطعه هم تا ایستگاه روزنک در افغاستان که در تاریخ ۲۰/۰۹/۱۳۹۹ به بهره برداری رسید. اما با ساخت قطعه چهارم توسط دولت افغانستان این خط ریلی به شهر هرات می رسد.

بارگیری ۲۲۰ تن محموله سیمان پاکتی شرکت سیمان شرق و صادرات آن به کشور افغانستان توسط شرکت راه آهن حمل و نقل از طریق راه آهن خواف – هرات در زمان افتتاح این مرز ریلی، یکی دیگر از افتخارات این شرکت وابسته به صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

از اقدامات راهبردی دیگر شرکت، بحث عملیاتی نمودن ترانزیت کالا از این کریدور بین المللی است که به لطف خدا پس از تخلیه محموله سیمان در ایستگاه روزنک افغانستان و بارگیری مجدد این واگن ها با محموله ۱۳۱ تنی تخم هندوانه به مقصد مرسین ترکیه از طریق مرز ریلی رازی، نه تنها این مهم محقق می شود بلکه پاسخی محکم به تحریم های ظالمانه آمریکا نیز می باشد.

 

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ساعت ۱۵:۰۴ تعداد بازدید ۱۲۵۹