صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

سخنگوی گمرک ایران گفت: با وجود مذاکرات وتوافقات انجام شده با ترکیه مرزهای زمینی با این کشور همچنان مسدود است و تجارت بین دو کشور صرفا از مسیر ریلی صورت می گیرد.

به گزارش مهر، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: بعد از توقف کامل فعالیت تجاری ایران با ترکیه و مسدودی مرز بازرگان ازسوی ترکیه، ازسوم اسفند ماه، تمام مسیرهای صادراتی و وارداتی کشور با ترکیه دچار مشکل شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته مسیر ریلی از ۲۶ اسفندماه برای تجارت بازگشایی شد.

وی افزود: از ۲۶ اسفندماه تا روز گذشته، یعنی در طول یک ماه ۱۶۵۷ واگن کالا بین دو کشور تبادل شد که از این میزان ۱۰۸۸ واگن کالای وارداتی ازترکیه به وزن ۴۰ هزار و ۳۷۵ تن از مسیر ریلی رازی به کشورمان منتقل و ۵۶۹ واگن کالا نیز از ایستگاه رازی، به وزن ۱۳ هزار ۵۳۷ تن، به کشور ترکیه صادر شد.

سخنگوی گمرک ایران در خصوص کالاهای صادراتی کشورمان به ترکیه، اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی به ترکیه در یک ماه اخیر، پلی اتیلن، کود اوره، هندوانه، شمش روی و پارافین بوده است.

وی در خصوص کالاهای وارداتی از ترکیه افزود: عمده کالاهای وارداتی از کشور ترکیه از مسیر ریلی در مدت یک ماه، موز، خاک روی، الیاف، خمیرچوب، خمیرکاغذ، کاغذ و توتون بوده است.

لطیفی گفت: در حال حاضر تنها مسیر صادرات و واردات کشورمان به ترکیه مسیر ریلی است و به ندرت شاهد ورود اقلام بهداشتی از بازارچه مرزی ساری سو هستیم و هنوز ترک‌ها در خصوص بازگشایی مرزهای زمینی با وجود مذاکرات متعدد و توافق‌های شفاهی صورت گرفته اقدام عملی قابل ذکری انجام نداده اند.

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ساعت ۰۹:۴۷ تعداد بازدید ۱۰۸۳