صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با حضور قائم‌مقام راه‌آهن در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم مهندس حسین عاشوری قائم مقام ضمن قدردانی از زحمات ۳۵ ساله محمد پورفخری در راه‌آهن کشور گفت: راه‌آهن هرمزگان از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش استراتژیکی در جابجایی بار و مسافر دارد.

وی با اشاره به این‌که اداره‌کل راه‌آهن هرمزگان همواره در حوزه جابجایی بار در رتبه اول و دوم تناژ و تن کیلومتر و در حوزه جابجایی مسافر در رتبه چهارم و پنجم نقش‌آفرینی کرده است افزود: علاوه براین امتیازات، جایگاه ترانزیتی راه‌آهن هرمزگان برای کشور، ویژه و مبدا و مقصد ۹۰ درصد از ترانزیت کشور به مقصد بندرعباس است.

قائم‌مقام راه‌آهن بابیان این‌که اهمیت حمل‌ونقل بین‌المللی راه‌آهن هرمزگان، توجه ویژه راه‌آهن نسبت به این استان را می‌طلبد، گفت: جابه‌جایی حجم قابل توجهی بار در بنادر شهید رجایی و باهنر صورت می‌گیرد و طی سال‌های اخیر راه‌آهن تلاش کرده تا با همکاری مسئولان بندری کشور، سهم جابجایی بار در بنادر را افزایش دهد.

مهندس عاشوری با یادآوری این‌که در پنج سال گذشته سهم راه‌آهن در حوزه بنادر از سهم شش تا هفت‌درصدی به سهم ۲۵ تا ۲۷درصد رسیده است گفت: باهدف گذاری‌هایی که توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته، سهم راه‌آهن باید در بنادر به ۴۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی و ایجاد پایانه‌ها و نقاط تخلیه بار، راه‌آهن هرمزگان به هدف‌گذاری ۵ ساله خود رسیده است.

قائم‌مقام راه‌آهن با تاکید بر این‌که هدف‌گذاری دو هزار تنی تخلیه بار در مجموعه استان هرمزگان در برنامه آتی راه‌آهن دیده‌شده است، گفت: امیدواریم با تحقق این هدف خدمت مناسبی به صاحبان بار ارائه دهیم.

خدمت جهادی در راه‌آهن

از سوی دیگر مهندس عاشوری ضمن تقدیر از خدمات همکاران ریلی در راه‌آهن هرمزگان گفت: فعالیت راه‌آهن شبانه‌روزی است و کسانی که در این حوزه کار می کنند به نوعی جهاد در کاردارند.

وی نوع کار در راه‌آهن را با حوزه‌های دیگر اداری و دفتری متفاوت دانست و یادآور شد: بخش اعظم کارکنان راه‌آهن، به شکل شیفیتی و شبانه‌روزی مشغول به خدمات‌رسانی در حوزه جابجایی بار و مسافر هستند.

گفتنی است در این مراسم که اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، مدیران و مسئولان استانی و کارکنان راه‌آهن حضور داشتند، از خدمات محمد پورفخری مدیرکل قبلی راه‌آهن هرمزگان تقدیر و حسن ماسوری به عنوان مدیرکل جدید راه‌آهن هرمزگان معرفی شد.

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ساعت ۰۹:۵۲ تعداد بازدید ۱۱۳۶