صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

 

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن از افتتاح فاز اول پروژه ریلی آستارا (آذربایجان) -به آستارا (ایران) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ نوراله بیرانوند معاون برنامه ریزی و حمل ونقل راه آهن با اعلام خبر گفت:پروژه آستارا- آستارا در راستای تكمیل كریدور ریلی شمال به جنوب و جنوب به غرب طراحی شد و پیرو آن ۸.۵ كیلومتر خط ریلی در داخل خاك آذربایجان و ۱.۵ كیلومتر خط ریلی در خاك ایران احداث شد .

وی افزود: همچنین در این پروژه، یك سایت ۳۵ هكتاری در شهر آستارا پیش بینی شد كه در حال حاضر ۳ خط از ۷ خط آن ،آماده بهره برداری است .این پروژه كه با سرمایه گذاری مستقیم خارجی توسط طرف آذربایجانی در حال اجراست شام احداث پل مرزی خط ریلی ایستگاه و همچنین ترمینال های تجاری است و در مجموع ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

بیرانوند با اشاره به اینكه این كریدور موقعیت ارتباطی ایران را ارتقا خواهد داد،گفت:این مسیر ریلی ؛ایران را به كشورهای حاشیه خلیج فارس و هندوستان ،پاكستان ،افغانستان و ازسمت شمال به روسیه و از سمت غرب به دریای سیاه وصل می كند.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن خاطرنشان كرد: پیش بینی می شود حداقل ۲ میلیون تن بار از این مسیر ترانزیت شود.

بیرانوند بابیان اینكه كشورآذربایجان سرمایه گذاری۶۰ میلیون دلاری دراین پروژه می كند؛ تصریح كرد: با افتتاح این پروژه، رینگ ریلی شمال به جنوب و جنوب به غرب عملیاتی می شود و این اتفاق تحول عمده ای را در حمل و نقل بین المللی و منطقه ای ایجاد خواهد كرد.

بیرانوند تصریح كرد: درحال حاضر مسیر دریایی در این محور به طول ۱۶ هزار كیلومتر درحال فعالیت است و با افتتاح این پروژه ؛جابه جایی بار از مسیر ۱۰ هزار كیلومتری میسر خواهد شد به این ترتیب كه جابه جایی بار در مسیر دریایی كه ۴۵ روزه زمان می برد با بهره گیری از مسیر ریلی به ۲۵ روز كاهش خواهد یافت و این مهم كاهش ۳۰ درصدی هزینه در حمل و نقل كالا را به همراه خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با بیان اینكه برای تكمیل كریدور ریلی مذكور احداث خط ریلی رشت- آستارا به طول ۱۶۴ كیلومتر در اولویت قرار گرفته است گفت: تامین مالی بلند مدت (فاینانس)این پروژه توسط كشور آذربایجان انجام می گیرد و قرار داد تامین مالی آن درآینده نزیدم بین دوكشور امضا خواهد شدو عملیات ساخت این محور ریلی در سال ۱۳۹۷ شروع خواهد شد.

بیرانوند تصریح كرد: تا زمان تكمیل پروژه رشت- آستارا ترانزیت كالا از مسیر آستارا به بنادر جنوبی ایران از طریق حمل و نقل تركیبی انجام خواهد شد كه توافقات لازم بین كشورهای ذی نفع در این كریدور به عمل آمده است.

 

۱۳۹۷/۰۱/۰۸ ساعت ۱۰:۲۷ تعداد بازدید ۱۲۹۷