صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

 

آیین افتتاح دفتر همکاری‌های مشترک انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و دانشکده مهندسی راه‌آهن در دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

در این گردهمایی ریاست دانشگاه علم و صنعت، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقلی و خدمات وابسته، رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن و جمعی از اساتید دانشگاه مهندسی راه‌آهن حضور داشتند و در قالب این رویداد، اهداف راه‌اندازی این دفتر مشترک، برنامه‌ها، فعالیت‌های مرتبط این دفتر تشریح شد.

ریاست دانشگاه علم و صنعت به‌عنوان اولین سخنران حاضر در مراسم، تعامل دانشگاه و صنعت را مبارک خواند و گفت: یکی از برجسته‌ترین مصادیق همکاری و ارتباط صنعت و دانشگاه، تشکیل دانشکده مهندسی راه است که توانسته رسالت خود را در حوزه دانش و تربیت کارشناسان در راه‌آهن و شرکت‌های وابسته به‌جا آورد.

جبارعلی ذاکری افزود: نیاز است که در حوزه پژوهش، فن‌آوری و کارآفرینی نیز این دانشکده تعامل بیشتری با صنعت داشته و کارهای خود را در این زمینه ادامه دهد و تشکیل دفتر همکاری‌های مشترک انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و دانشکده مهندسی راه‌آهن یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه است که امیدواریم تعاملات افزایش یابد.

ذاکری با تاکید بر اینکه سخن از فناوری برای صنعت و عموم جامعه جذابیت دارد، اضافه کرد: این اقدامات نشان از حرکت دانشگاه به سمت رفع مشکلات مردم دارد.

ریاست دانشگاه علم‌وصنعت همچنین برداشتن گام‌های اجرایی در حوزه راه‌آهن را ضروری دانست و گفت: باید به طرق مختلف به دنبال توسعه ریلی در کشور باشیم.

ذاکری اضافه کرد: طرح دانستی‌ها و راهکارهای موجود وظیفه دانشگاه نیست و باید به‌گونه‌ای تعامل صنعت و دانشگاه را جلو ببریم که پاسخگوی تمام نیازهای صنعت ریلی باشیم و بتوانیم انتظاراتی چون افزایش سرعت و ایمنی، کاهش زمان سفر و... را پاسخ دهیم.

۷۰درصد پتانسیل موجود در دانشکده راه‌آهن بلاتکلیف است

سخنران بعدی این مراسم، رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن بود.

سعید فاضل در ادامه گفت: فلسفه و اساس ایجاد دانشکده مهندسی راه‌آهن، ارتباط میان صنعت و دانشگاه است و ماهیت متفاوت دانشکده راه‌آهن می‌طلبد که مفهوم ارتباط دانشگاه با صنعت را عملی کنیم.

فاضل با اشاره به اینکه ماموریت این دانشکده پاسخ به نیازها و مشکلات حمل‌ونقل ریلی است، افزود: بااین‌حال تا این مشکلات اعلام نشود نمی‌توانیم برای رفع آن‌ها اقدام کنیم.

رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن تصریح کرد: راه‌اندازی این دفتر اولین گام در این زمینه است و بنابراین امیدواریم با راه‌اندازی این دفتر علاوه بر رفع مشکلات، در زمینه جذب دانشجویان مستعد برای پروژه‌های نزدیک به صنعت ایجاد شود و دانشکده راه‌آهن بتواند نقش واقعی خود را ایفا کند.

فاضل با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد پتانسیل موجود در دانشکده راه‌آهن بلاتکلیف است، اضافه کرد: باید از شعارها فراتر برویم و به نیازهای صنعت بیاندیشیم.

رییس دانشکده مهندسی راه‌آهن با یادآوری اینکه هیچ ردپایی از صنایع مربوط به مترو در حوزه انجمن‌های صنایع ریلی دیده نمی‌شود، گفت: انجمن صنفی شرکت‌های حمل نقلی می‌تواند مشکلات موجود در صنعت ریلی را به دانشگاه‌ها انتقال بدهد و برای حل آن از پتانسیل دانشگاه استفاده کند.

فاضل افزود: گذراندن دوره‌های تخصصی، مدیریتی، لجستیک، انتقال دانش و.. برای مدیران ما لازم است و اساتید نیز باید به‌روز شوند.

منبع: تین نیوز

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ ساعت ۱۰:۲۹ تعداد بازدید ۹۹۹