صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

پروژه خط دوم راه آهن کرج - قزوین به تولید بطول ۱۰۳ کیلومتر با ۵ هزار و ۷۴۴ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال سرمایه گذاری امروز( پنجشنبه) توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر روحانی در مر اسم افتتاح این پروژه از تمام دست اندرکاران شرکت راه آهن ، مهندسان و کارگران در تکمیل دو خطه کردن راه آهن کرج - قزوین قدردانی کرد.
افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف قطارهای باری و مسافری در این مسیر، ایجاد ۱۶۵ فرصت شغلی به صورت مستقیم و افزایش ۳۰ درصدی سرعت قطارهای مسافری از مزایای افتتاح این پروژه ملی در کریدور شمال و جنوب از مسیر ریلی آستارا - انزلی به طرف بندرشهید رجایی در جنوب ایران است.
این پروژه با ۷ ایستگاه پس از گذر از کرج - کردان - هشتگرد - آبیک - زیاران و کهندژ وارد قزوین می‌شود و با بهره برداری از این پروژه ریلی، سالیانه به طور متوسط ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت معادل ۲۵۳ میلیارد میلیارد تومان در مصرف سوخت در اقتصاد ملی صرفه جویی می شود.
عملیات تکمیل خط دوم راه آهن کرج - قزوین در اواخر سال ۹۳ آغاز شد و با افتتاح این پروژه از این پس سیر قطارهای مسافری و باری در خطوط ریلی استان‌های البرز و قزوین بیش از پیش تسهیل خواهد شد.

افزایش ظرفیت حمل مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر کیلومتر در سال، افزایش ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال و استفاده از مسیر کریدور شرق - غرب از سرخس - اینچه برون به گذرگاه مرز رازی از دیگر مزایای بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج - قزوین است.


۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ساعت ۱۵:۲۴ تعداد بازدید ۱۳۴۸