صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

مدیرعامل راه‌آهن گفت: شرکت راه آهن با استفاده از ظرفیت های قانونی و ارائه بسته های تشویقی از هرگونه سرمایه گذاری برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور حمایت می‌کند.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، « سعید رسولی » عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی افزود: خدا را بسیار شاکریم در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، همه شرکت ها و صاحبان حرف با عشق و علاقه شرکت کردند و پس از چهار روز فعالیت، این نمایشگاه در بهترین شرایط عصر چهارشنبه به کار خود پایان داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این نمایشگاه که با حضور بیش از ۱۵۲ شرکت داخلی و خارجی چشم انداز بسیار متفاوتی نسبت به گذشته داشت، با استقبال بسیار خوبی در این دوره مواجه شد و امروز با موفقیت به کار خود پایان داد.
رسولی یادآورشد: عرضه آخرین دستاوردهای صنعت حمل و نقل ریلی در این نمایشگاه نشان داد که در سال ۹۸ دستاوردهای بسیار خوبی در این بخش خواهیم داشت و شاهد برگزاری با شکوه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در سال آینده خواهیم بود. مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و ما احساس وظیفه کردیم برای تحقق این شعار در سال جاری این نمایشگاه را به صورت کاربردی برگزار کنیم و حتی با انتقال دبیرخانه راه‌آهن بخشی از وظایف محوله شرکت راه‌آهن را در این نمایشگاه انجام دادیم.
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: در چهار روز هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، اعضای هیات مدیره و معاونین راه آهن بیش از ۵۰ جلسه کاری برگزار کردند و مدیران راه آهن با مراجعه به غرفه شرکت های داخلی مستقیما در جریان امور این شرکت‌ها قرار گرفتند.
به گفته رسولی، شرکت‌های ایرانی در مذاکرات خود با مدیران شرکت های راه آهن از این شرایط بسیار ابراز رضایت داشتند که مدیران راه آهن با حضور در این نمایشگاه به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی کرده و حتی ده ها قرارداد و تفاهم نامه نیز در این نمایشگاه به امضای شرکت‌های داخلی رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای تفاهم نامه با یک شرکت ایرانی برای ساخت ۵۳ کیلومتر خط آهن برای اتصال ۸ مرکز بار به خطوط ریلی کشور اظهار داشت: این تفاهم نامه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این نمایشگاه بود که بتوانیم در راستای اتصال مراکز بار به خطوط ریلی کشور گام‌های اساسی برداریم.
مدیرعامل راه‌آهن در ادامه بر اتصال شبکه راه آهن به مترو شهری تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های ما در شرکت راه آهن پیوستگی خطوط ریلی بین خط آهن و مترو است تا مردم از مبدأ تا مقصد بتوانند به راحتی تردد کنند.
رسول بیان کرد: در این راستا تشکیل شرکت قطارهای حومه ای به منظور تسهیل تردد مردم از شهرهای اقماری به کلانشهر از اولویت‌های دیگر شرکت راه آهن در این دوره است که می تواند در کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش مصرف سوخت و سوانح رانندگی بسیار تاثیر گذار باشد.
رسولی بر ارتقای کیفیت خدمات مسافری در سفرهای حومه‌ای و بین شهری با قطارهای مسافری تاکید کرد و گفت: این یکی از مهمترین هدف گذاری های شرکت راه آهن در حوزه مسافری است تا شاهد افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی مسافر در کشور باشیم.
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: حضور دو روزه وزیر راه و شهرسازی در هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و بازدید وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس دیوان محاسبات کشور از این نمایشگاه اهمیت آن را بیش از پیش به ما نشان داد و انتظار داریم با همکاری تمام شرکت های فعال در این عرصه شاهد هم افزایی صنعت حمل و نقل ریلی کشور در سال های آینده باشیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن در پایان از تمام دست اندرکاران برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی تقدیر و تشکر کرد و گفت: در این شرایط خطیر و حساس بدون شک همکاری تمام دست اندرکاران حمل و نقل ریلی ما را در رسیدن به اهداف نظام بیش از پیش موفق خواهد کرد و این جای تقدیر و تشکر دارد.
هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی کشور، ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و عصر روز چهارشنبه به کار خود پایان داد.

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ساعت ۱۰:۲۹ تعداد بازدید ۹۶۷