تشکیل قطارهای کامل و برنامه‌ای، کوتاه‌ترین مسیر برای افزایش بهره‌وری/ رشد ۱۲ درصدی تناژ حمل ریلی در دولت چهاردهم

تشکیل قطارهای کامل و برنامه‌ای، کوتاه‌ترین مسیر برای افزایش بهره‌وری/ رشد ۱۲ درصدی تناژ حمل ریلی در دولت چهاردهم

نشست مدیرعامل راه آهن با مدیران عامل شرکت های حمل و نقل ریلی باری برگزار گردید.

تشکیل قطارهای کامل و برنامه‌ای، کوتاه‌ترین مسیر برای افزایش بهره‌وری/ رشد ۱۲ درصدی تناژ حمل ریلی در دولت چهاردهم

به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن حمل و نقل  به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه مورخ 03/08/1404 نشست مدیرعامل راه آهن با مدیران عامل شرکت های حمل و نقل ریلی باری در ساختمان مرکزی شهدای راه آهن برگزار و مدیران بخش خصوصی ریلی در این نشست، ضمن تشکر از سیاست های اخیر راه آهن در تعامل با بخش خصوصی و کارهای انجام شده، چالش ها و  پیشنهادهای خود را در زمینه بهبود عملکرد و افزایش سهم ریلی در زمینه حمل بار با مدیرعامل راه آهن در میان گذاشتند.



            

دکتر ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در نشست با انجمن صنفی و مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری از افزایش تعامل با بخش خصوصی خبر داد و گفت: تشکیل قطارهای باری کامل، موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، رشد درآمد بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت می شود.

دکتر ذاکری در این نشست با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم در اصلاح ساختار اقتصادی صنعت ریلی از رشد 12 درصدی تناژ بارگیری در سال جاری خبر داد و گفت: این افزایش نتیجه‌ رشد تعداد واگن‌ها و ارتقای میزان آماده‌به‌کاری لکوموتیوها نسبت به سال گذشته است.


 مدیرعامل راه آهن همچنین از رشد تعاملات بین‌المللی و توسعه دیپلماسی ریلی خبر داد و افزود: در راستای افزایش سهم بار بین‌المللی و درآمد ارزی، مذاکرات متعددی با کشورهای منطقه از جمله ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان برای صدور مجوز عبور واگن‌های ایرانی در خاک این کشورها انجام شده که بخش عمده‌ای از آن‌ها نهایی شده است.


 معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اشاره کرد و گفت: با رفع موانع اجرایی ماده ۱۲، تاکنون حدود ۶۸۰ میلیارد تومان منابع مالی به شرکت‌های ریلی  تزریق شده و با تنفیذ قراردادها  در حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت در آینده‌ای نزدیک، سه هزار میلیارد تومان دیگر نیز که از سالهای گذشته اقدام کرده بودند، به‌ زودی تخصیص می‌یابد.


در ادامه سبحان نظری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته با اشاره به بازگشت امید به بخش خصوصی صنعت ریلی گفت: اوضاع بخش خصوصی نسبت به گذشته بهبود یافته و لازم است راه آهن همانند سیاست حمایتی خود در خصوص واگن های مخزندار،  از شرکت های حمل ونقلی دیگر نیز حمایت کند تا سرمایه گذاری پایدار و مستمر صورت پذیرد.

 


دسته بندی: خبر
تاریخ انتشار: 1404-08-07

اخبار مرتبط