به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی افزود: با اتصال فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی و تکمیل خط فرعی ایستگاه جلال آباد تا کارخانه کنسانتره فولاد زرند ایرانیان، امکان جذب پنج میلیون تن بار به شبکه ریلی فراهم خواهد شد.
وی یاد آور شد: برای افزایش بهره وری در حمل و نقل ریلی باید مراکز عمده بار به شبکه ریلی متصل شوند، در همین راستا در زمان طراحی کارخانه ها باید دسترسی به شبکه ریلی نیز مدنظر قرار بگیرد.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به کم اثر بودن فشار تحریم ها تاکید کرد: در خانواده بزرگ راه آهن معتقد هستیم امسال با صمیمیت و همدلی می توانیم به موفقیت های بزرگی دست یابیم.
وی افزود: در هشت ماهه ابتدای سال جاری، ۴۳۲ واگن باری، مسافری، لکوموتیو و خود کشش به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد رشد داشته است و نکته مهم این است که تمامی این ناوگان با توان داخلی ساخته شده اند.
رسولیافزود: همه واگن هایی که امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شدهاند ساخت داخل بوده و می توان عنوان کرد که صنعت ریلی کشور نشان داد که می توان در دوران تحریم و فشار اقتصادی ضمن تثبیت وضعیت موجود، توسعه یابد.
رئیس هیات مدیره راه آهن یادآور شد: ترمز قطار در داخل کشور تولید می شود و برای حمایت از تولید داخل، امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل دادیم تا ظرفیت های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده و براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می شوند را ممنوع اعلام کرده، ضمن آن که از تولیدکنندگان نیز با مشوق های لازم حمایت خواهیم کرد.