صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه کمی و کیفی حمل و نقل ریلی و قطارهای پرسرعت با استفاده از فناوری‌های جدید از مهمترین اولویت‌های دولت در سال‌های اخیر بوده است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در نشست خبری هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده در جمع خبرنگاران افزود: کاهش مصرف سوخت ، کاهش سوانح رانندگی و آلاینده های زیست محیطی از مزیت های توسعه حمل ونقل ریلی در کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه آهن شبیه عروق یک بدن باید پیوستگی خود را حفظ کند و ارزش این شق حمل ونقل به پیوستگی و اتصال آن به خطوط ریلی دیگر کشورهای منطقه است.
مدیر عامل راه آهن اظهار داشت: مزیت راه آهن در پیوستگی و اتصال به خطوط ریلی دیگر کشورهای جهان است و اگر این پیوستگی قطع شود حمل و نقل ریلی موفقیتی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه اتصال خطوط ریلی ایران به شبکه ریلی کشورهای همسایه و منطقه از اولویت های شرکت راه آهن است گفت: در اجرایی شدن این رویکرد استفاده از پشتیبانی های فنی اتحادیه بین المللی راه آهن ها برای ما اهمیت زیادی دارد.
رسولی با بیان اینکه برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده توسط اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) در ایران موفقیت دیپلماسی بزرگی برای شرکت راه‌آهن است، گفت: همواره افرادی که در حوزه حمل و نقل ریلی فعال هستند انسان های مهربان و سخت کوشی هستند که به شدت به توسعه حمل و نقل ریلی در سطح بین المللی و در کنار هم فکر می کنند..
مدیر عامل راه آهن افزود: رعایت استانداردها و دستورالعمل های اتحادیه راه آهن ها (UIC) برای یکسان سازی قوانین و مقررات در سطح بین المللی اهمیت زیادی دارد و راه آهن ایران همواره از کمک های علمی و تخصصی این اتحادیه در برخوردار است.
فرانسوا داون مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) در این نشست گفت: این اتحادیه همواره به دنبال کمتر شدن فاصله کشورهای عضو(UIC) در توسعه حمل ونقل ریلی است و این اتحادیه در تلاش است از تمام اعضای خود با پشتیبانی های فنی حمایت کند تا بتوانیم با یکشان سازی سیستم ها از نوآوریهای جدید در این عرصه استفاده کنیم.
مارک گیگون مدیر بخش مسافری اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده این اتحادیه در تهران بیان کرد: (UIC) با عملیاتی کردن شیوه های جدید حمل ونقل ریلی به دنبال تسهیل تردد مردم در کشور های مختلف جهان با ناوگان ریلی است و در این راستا بومی سازی ، استانداردسازی و افزایش همکاریهای بین المللی و فتی با کشور های عضو در دستور کار این اتحادیه قرار گرفته است.
هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده با همکاری راه آهن ایران و اتحادیه بین المللی راه آهن ها، روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه سال جاری(۱۱ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹) در تهران برگزار شد.
هدف از برگزاری این کنفرانس گردهمایی تصمیم گیران دولتها، سازمانهای بین المللی و صنعت حمل و نقل ریلی، بهره برداران ریلی، مدیران ایستگاه های راه آهن، تولید کنندگان و معماران و طراحان شهری است تا مسائل استراتژیک مربوط به توسعه و بهره برداری از ایستگاه های راه آهن ها را مورد بررسی قرار داده تا راهکارها و نوآوری های جدید را در اختیار اعضای UIC و جامعه جهانی قرار دهند.
پس از برگزاری موفقیت آمیز شش دوره قبلی این کنفرانس در کشورهای مختلف جهان هفتمین دوره آن در سال جاری با شعار «ایستگاه‌های راه آهن، رونق بخش زندگی شهری» در ایران برگزار شد.
این کنفرانس هر دو سال یکبار برگزار می شود و پیش از این کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده، در سال ۲۰۱۷ در اسپانیا، ۲۰۱۵ در مراکش، ۲۰۱۳ در روسیه ، ۲۰۱۱ در بلژیک، ۲۰۰۷ در فرانسه و ۲۰۰۵ در ایتالیا برگزار شده است.
همزمان با برگزاری این کنفرانس دو میزگرد تخصصی، شهرهای ریل پایه و ایجاد ارزش افزود برای شهرها: چالش اصلی و هشت نشست فنی با حضور اساتید، کارشناسان و متخصصان اتحادیه راه آهن های جهان و صنعت حمل ونقل ریلی توسط این اتحادیه در تهران برگزار شد.


۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ساعت ۱۱:۰۸ تعداد بازدید ۱۰۴۰