صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در نشست سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه توسعه حمل و نقل ریلی، افزایش ترانزیت، توسعه صادرات و واردات و نحوه اتصال راه‌آهن شلمچه به بصره  مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز سعید رسولی روز دوشنبه در نشست سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه افزود: در این نشست یک سند جامع در حوزه حمل و نقل ریلی بین سه کشور ارائه شده است که اهم محورهای این سند در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی خواهد بود تا با اتصال راه‌آهن شلمچه به بصره حلقه مفقوده اتصال خطوط ریلی بین سه کشور توسط ایران، عراق و سوریه کامل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: بسیار خوشحال هستیم امروز شاهد برگزاری این نشست سه جانبه در تهران هستیم تا با بررسی مسائل حمل و نقل موجود بین سه کشور دوست و همسایه بتوانیم در توسعه شقوق مختلف حمل و نقل به توافق جامعی دست پیدا کنیم رسولی تاکید کرد: بدون شک راه‌آهن نماد و کلید واژه توسعه هر کشوری است و ایمنی و آسایش برند راه‌آهن است به همین دلیل توسعه حمل و نقل ریلی  همواره مورد توجه دولت ها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ایران، سوریه وعراق سه کشور همسایه مهم منطقه هستند و تاکنون همکاری‌های خوبی را بین این سه کشور شاهد بوده‌ایم و امیدواریم در این نشست سه جانبه بتوانیم به توافق خوبی برسیم و آن را عملیاتی کنیم.

رسولی با بیان این‌که هر سه کشور اراده جدی برای توسعه همکاری‌های حمل ونقلی دارند  اظهارداشت: اتصال ریلی و برقراری کریدورهای ترانزیتی بین سه کشور خواسته مقامات عالی رتبه و ملت‌های  ایران، سوریه و عراق است و این مسئولیت ما را در این زمینه به عنوان متولیان حمل ونقل ریلی این سه کشور بسیار سنگین کرده است.

رسولی افزود: مقام معظم رهبری بر توسعه حمل و نقل ریلی تاکید زیادی دارند و به همین علت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران توسعه کریدورهای ترانزیتی با کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: سه کشور در حوزه مسافری به علت وجود عتبات متبرکه در این کشورها می‌توانند همکاری‌های خود را بیش از پیش توسعه دهند و همکاری‌های ترانزیتی نیز در این زمینه می‌تواند در توسعه همکاری‌های ریلی در حوزه حمل ونقل بار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 رسولی تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم‌های ظالمانه استعمارگران به ویژه آمریکایی‌ها قرار داشته، اما با وجود تحریم‌های شدید ما مقابله با تحریم ها را به خوبی پشت سر گذاشته‌ایم و در این زمینه به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم و به قول قوه الهی انشاالله شاهد شکست دشمنان در زمینه تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت:  نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل ریلی ایران ماه گذشته در تهران برگزار شد و ما شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه تولید تجهیزات و صنایع وابسته بودیم و این نوید را می‌دهیم که در این زمینه ایران می تواند صدور خدمات فنی و مهندسی در این حوزه به دو کشور عراق و سوریه آغاز کند.

 رسولی گفت: توسعه مهارت‌ها، انتقال دانش فنی و حضور در سمینارهای بین‌المللی در حوزه حمل و نقل ریلی می‌تواند در توسعه همکاری‌های حمل و نقلی بین سه کشور مورد توجه جدی قرار گیرد و در صورت نیاز دو کشور عراق و سوریه، شرکت‌های ایرانی می‌توانند صدور خدمات فنی و مهندسی را به این دو کشور دوست و همسایه در دستور کار خود قرار دهند.

رسولی اظهارداشت: در نشست سه جانبه همکاری‌های حمل و نقل بین ایران، عراق و سوریه برخی از مسائل می‌تواند به صورت دو جانبه بین ایران و عراق و یا ایران و سوریه مورد بررسی قرار گیرد.

رسولی یادآورشد: هدف بزرگ ما در این نشست اتصال راه‌آهن بین شلمچه و بصره است و این نشان می‌دهد ما در آستانه یک تصمیم مهم و بزرگی در این زمینه هستیم و این پروژه بزرگ مرزی است که قرار است توسط بنیاد مستضعفان این پروژه تکمیل شود و راه آهن به عنوان بهره بردار با سابقه بیش از ۹۰ سال، اجرای این پروژه را تضمین می‌کند تا با همکاری شرکت ساخت و راه‌آهن این پروژه بزرگ با سرعت بیش‌تری عملیاتی و اجرایی شود.

رسولی بیان کرد: راه‌آهن و بیناد مستضعفان آمادگی دارند هرگونه اطلاعات مورد نیاز را در این زمینه در اختیار طرف عراقی قرار دهند و خوزستان به عنوان مرکز تولید فولاد و مرکز کشاورزی ایران با اتصال خط‌آهن به بنادرجنوبی ایران زمینه اتصال بندر امام به بندرلاذقیه فراهم می‌شود.

رسولی گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در دو سال گذشته چهار استان کشور را به خطوط ریلی ایران متصل کرده است و بنیاد مستضعفان نیز تاکنون پروژه‌های بزرگ عمرانی را در کشور انجام داده است.

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ساعت ۱۵:۰۹ تعداد بازدید ۱۰۱۵